söndag 4 oktober 2009

En ständig utveckling

I mitt huvud pågår hela tiden många tankar. När jag har mina mest aktiva perioder har jag ofta svårt att slappna av och kunna sova bra, just för att det snurrar så väldigt många idéer som jag vill förverkliga. Då, på nätterna är jag effektiv och bestämmer många gånger hur jag ska tackla det ena eller andra frågeteknet, eller hur jag ska göra andra saker bättre.

Det händer ofta att jag efter en sådan natt sätter mig ner vid datorn dagen efter och skriver ner allt jag tänkt på, eller om det är konkreta lösningar så kan jag ta tag i det direkt, för att inte glömma eller hitta anledningar att skjuta det på framtiden.

Jag har haft egna företag i olika branscher sedan -95, hela tiden bl a av den aledningen att man då styr sin egen tid och kan vara sin egen chef, vilket faktiskt är förhållandevis få förunnat och i faktum helt underbart! Utmaningen med att lyckas är också en stark drivkraft. Jag kommer att fortsätta vara min egen så länge jag bara kan och vill starkt rekommendera alla att prova på, om ni inte redan tagit steget.

Om man har uppdrag i sin verksamhet som gör att man inte helt bestämmer själv, är man ändå lite låst till viss del, men det kommer man nog nästan aldrig helt ifrån om man har en verksamhet som är beroende av att Du själv är med i den dagliga driften. Enda sättet att komma ifrån detta är att skapa en verksamhet där du själv är överflödig och kan vara helt passiv, eller skapa en verksamhet där du kan komma och gå som du vill och arbeta när det passar dig bäst.

Just nu är jag inne i en otroligt aktiv och konstruktiv period igen och sömnen vacklar något, men jag klagar inte, för jag vet vad det beror på och kan ta igen vilan senare, bara jag får vara kreativ nu när det återigen händer riktigt spännande saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.