lördag 24 oktober 2009

En sann entreprenör

Jag läser ofta affärstidningar och skrifter, både i pappersvariant och på nätet.
Jag pratar gärna med duktiga och framgångsrika personer, både i sitt privata och affärsmässiga liv.
Jag suger åt mig information och kunskap som en svamp inom de områden jag är intresserade av, allt annat rinner av mig som vatten på en gås.
Jag ser möjligheter och lösningar i det mesta.
Jag gillar att utveckla, inte inveckla.
Jag gillar att se framåt, inte bakåt.
Jag älskar att hjälpa, inte att stjälpa.

Detta är alla några av de egenskaper och små enskilda antydningar på att jag kan kalla mig själv entreprenör. Jag är stolt över det och blir glad av det.

Jag känner många som besitter samma kunskap eller mera inom samma och även andra områden. Dom är alla minst lika mycket entreprenör som jag. Jag beundras alltid av deras brinnande intresse och energi som dom alla lägger bakom alla beslut och handlingar. Jag blir imponerad över den uppfinningsrikedom och entreprenörskapet bakom alla företag och företagare. Vilka hjältar!

Dessa är grunden i vårt samhälle och ett värde som ofta glöms bort i den vardagliga debatten. Om alla värdesatte företagaren högre så tror jag att hela samhället i sig skulle må bättre rent allmänt.

Fram för alla duktiga och ihärdiga entreprenörer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.