söndag 11 januari 2009

Beslutet

Ja som ni ser så har jag redan fått ett glapp i mitt nystartade bloggande, och så kommer det att vara framöver också. Stundtals jobbar jag extra intensivt och kan då inte ägna bloggen speciellt mkt uppmärksamhet.

Hur som helst så har det nya arbetsåret i a f börjat riktigt bra. Många är dom som nu tagit tag i sina liv och sin situation, och verkligen vill förändra den till det bättre. Jag är en av dom som kommer att kämpa hårt för att alla dessa ska klara sina nya mål och kommer därmed att vara ett stöd i arbetet mot framgång.

Jag har haft förmånen att få arbeta med några personer som utvecklats nått enormt under de sista fyra åren, på ett personligt plan, men även rätt så markant på ett yrkesmässigt plan. Det är otroligt kul och motiverande att se! Det ger mig mer energi att fortsätta jobba och är samtidigt en bekräftelse på att det jag gör har effekt och fyller ett syfte.

Alla vill inte förändra och det har jag med åren lärt mig acceptera. Trygghet, stabilitet och tankesättet; "man vet vad man har, men vet inte vad man får", är också starka känslor. För några år sedan kunde jag sitta i timmar och fundera över hur en person inte visade tillräckligt mkt vilja och energi för att förändra sin situation, som då naturligtvis skulle vara rätt så enkelt.
Bara för att jag, eller någon, vill förändra och utveckla saker och ting till det bättre, betyder det inte att alla vill det. Man lär sig nått hela tiden :).

Kontentan är att det faktiskt är helt och hållet upp till var och en att bestämma över sin situation och att ta sina egna beslut. När besluten väl är tagna kan man ta eller få hjälp med det ena eller det andra på olika sätt. Kom ihåg - Även en mila-marsch börjar med första steget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.