tisdag 6 januari 2009

Hur får jag dagarna att gå?

Jag vet att det kan vara svårt för många att förstå hur man kan jobba såååå mkt som vissa gör. Jag kan hitta flera anledningar; för att tjäna så mkt pengar som möjligt, för att inte ha för lite att göra och därmed tråkigt, för att utöka sitt sociala nätverk, för att göra karriär och "bli" nått och få "erkännande" för sina kvalitéer osv. Jag har själv jobbat mycket pga av flera av dessa olika anledningar, mer eller mindre.

I många drev jag transportåkeri tillsammans med några av mina nära vänner, och det lärde mig otroligt mycket. Jag gjorde under tiden några seriösa försök att samtidigt driva andra idéer med blandat resultat. Sedan en tid tillbaka har det varit konsultande inom olika lednings-, utvecklings-, marknadsförings- och försäljningsprojekt.

Jag har samtidigt ställt om från småföretagande nationellt, till att vara delaktig i en enormt stor och intressant business internationellt. Att det gått att tjäna bra med pengar under resans gång är ett faktum, men få vet, eller förstår hur mycket energi och vilka uppoffringar som verkligen krävts och gjorts för att ro dessa projekt i hamn. Jag snuddade vid det i mitt förra inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.