måndag 5 januari 2009

Arbete vs vänskap.

Jag inser att mitt bloggande kanske inte kommer att vara strikt dagligen som jag antar att det borde vara, men å andra sidan så kan jag passa på att skriva nått extra inlägg då det verkligen finns nått att skriva om.

Sen jag var 19 år gammal har jag efter avslutad skolgång och värnplikt drivit egen verksamhet i olika branscher. Jag har alltid gillat att arbeta och gjort det hårt och mycket. Det har stundtals gett bra resultat både i plånboken men framför allt väldigt mycket erfarenheter och många bra och starka sociala kontakter. Det är värt så otroligt mycket mera. Alla kontakter med olika människor har lärt mig många nyttiga saker att ta med mig i livet. Det är verkligen något som jag värdesätter högt idag.

Det har även under årens lopp också på olika sätt visat sig vilka som är mina sanna vänner. Jag har ibland jobbat så intensivt att jag inte tagit mig tid att vårda relationen med de vänner jag har/haft, så det är till slut bara de starkaste relationerna som klarat sig. Det finns prioriteringar som jag gjort och som jag i efterhand kan ångra ibland, men kommer samtidigt ihåg att - det är de prioriteringarna som gjort mig till den jag är idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.