måndag 15 oktober 2012

LCHF Extreme, snart sex veckor

Imorgon bitti är det invägning igen efter 6 veckors LCHF Extreme. En diet som jag verkligen skulle kunna leva långsiktigt med, om man tar bort Extreme. Dock skall erkännas att jag stundtals varit EXTREMT sugen på Dill- & Gräslökschips från OLW, som jag verkligen älskar. Jag skulle även verkligen uppskatta lite kex till osten och vinet ibland, men jag har varit stark och stått över dessa delikatesser för resultatens skull. Och jag skall fortsätta så tills jag tappat tillräckligt många kg för att kunna börja träna bättre och mera. Skulle jag börja med det redan nu skulle jag bara göra illa mig (igen) pga den höga belastningen jag i onödan skulle utsätta mig själv för.

Utvecklingen har fortsatt helt enl förhoppningarna och jag fortsätter må bra och samtidigt gå ner i vikt. Jag tappar inte lika mkt som de första veckorna, men fortfarande går det åt rätt håll alla veckor utom en, då jag inte alls vet vad som hände. MEN, viktigt att veta; kroppen genomgår antagligen extrema omställningar från att ha fått mkt socker varje dag i hela mitt liv, till att nu inte få nästan nått socker att ta hand om. Inte konstigt att den inte riktigt vet hur den skall hantera det varje vecka...

Jag har även fortsatt att studera LCHF och framför allt vad socker gör med våra kroppar. Ytterligare ca 10 tim föreläsningar och Youtube-klipp har ägnats min uppmärksamhet.

Efter fem veckor hade jag tappat nästan 3,8kg, men största vinsten är på omfång och midjemått som krympt rejält. Det syns mera på kläderna än på vågen, vilket i den bästa av världar t o m kan innebära att jag har omfördelat kroppsfett till en del nya eller större muskler. Hoppas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.