onsdag 17 mars 2010

Känslan av att lyckas...

När det går mindre bra så tappar man lätt fokus och tron på att lyckas. Vi gör det alla olika fort. Jag är själv en av dom som inte ger upp så lätt och verkligen förstår vikten av att fokusera på målet och att "gå genom eld" för att ta mig fram till målet. Många ger tyvärr upp efter vägen och får aldrig känna hur det känns att ta sig i mål.
Jag hatar verkligen att misslyckas eller att inte riktigt nå ända fram, så därför gör jag allt som står i min makt för att slippa känna den känslan. Att känna känslan av att lyckas är däremot en gudomlig känsla!

Ett mål är mätbart och tidsbestämt, annars är det en vision. Visioner kan man också använda sig av för att skapa en bild av vad som finns bortom sina mål, en större bild, för att man ska förstå att man inte är helt färdig bara för att man når sina mål. Det finns alltid nått att förbättra.
För att känna att man är på rätt väg behöver man ofta delmål, för att lättare ha översikt och kunna mäta resultat vid en viss tidpunkt. Var noga med att belöna dig själv om du klarat delmålen.
Ser man bara till att klara alla delmål så klarar man automatiskt sitt stora mål och är ett steg närmare att befinna sig i sin vision.

Har du någon gång tänkt dig själv sitta i din drömbil eller ligga på din drömstrand med din drömdrink med ditt drömsällskap. Bra då är du inte annorlunda.
Men har du någonsin gjort en plan för hur du ska ta dig dit och få det du drömt om? Det är det inte alla som gör eller ens vet att man kan göra...
Dagens hemlis; Det är fullt möjligt att få precis vad du vill!

Jag läste nyligen en grym bok som heter "Munken som sålde sin Ferrari" av Robin Sharma, som i stora drag och med enkelt språk förklarar att om man bara inser vikten av full balans i livet och använder sig av verktyg såsom sin egen vilja och tankekraft, blir allt som man vill ha det. Dessa krafter går att träna upp och sedan kan man göra en "visionboard" eller ett "målkort" och få precis vad man vill ha. Det finns så det räcker åt alla!

Jag har jobbat med detta länge och nått mina mål många ggr, inte jämt men ofta, och jag kommer att fortsätta utbilda mig och stärka min vilja och tankekraft för att nå mina nya mål och för att få leva mina visioner. Jag ska bara lyckas, nått annat är jag inte värd. Hur tänker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.