tisdag 7 november 2017

Cliffhangers

De senaste inläggen har lämnat några cliff hangers som nu äntligen kan förtydligas lite.

Jag har flyttat kontoret hem igen, nyrenoverat och fräscht, även med nya möbler. En extra kontorsplats finns nu också för gästande kollegor.
Så skönt att äntligen ha fått detta som jag vill ha det. Här trivs jag bäst och här är jag som mest produktiv. Jag älskar flexibiliteten med jobbet hemma.

Jag har både startat nya egna bolag och fått nya uppdrag detta år, men jag har även lagt ner ett eget bolag. Kort sagt, det har varit sjukt mkt att stå i, men förhoppningsvis blir det värt besväret i slutändan.
Ett delägt bolag inom byggteknik och materialproduktion har satts upp, men verksamheten har inte kommit igång ännu, det blir nog tidigast under 2018.
Ett bolag inom digital cryptoteknik och blockchain-technologi har satts upp, för att försöka tillgodose kommande behov av datakraft och servicetjänster inom crytologin. Detta kommer alla vara tvungna att acceptera som den nya säkerhets-standarden och transaktions-standarden online. Lite typ "Internet 4.0".

Uppdrag att leda uppstarter fortlöper, och driften av några sådana uppstarter fortlöper lika så. Det tar den mesta av min tid just nu. Men kul är det, i de flesta fall...

Rock´n roll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.