fredag 25 december 2015

Snart slut på ett händelserikt år!

Istället för den traditionsenliga Julhälsningen här, med en bild på tomten och texten God Jul/Merry Christmas, så kommer istället en liten kärleksförklaring till året 2015 som snart är slut, samt det 20-års jubileum MST Consulting firat.

I början av året var det mkt som hängde i luften och fanns att önska, som skulle på plats under våren och sommaren hellst, för att det skulle kännas som ett bra år. Tiden gick och det var först under sensommaren som det lossnade med en riktig fullträff. Äntligen kändes det som jag tänkt året, att det skulle bli riktigt bra.

Jag började iom detta äntligen att på riktigt kunna fira mitt 20-års jubileum på olika sätt, med nära och kära, vänner och bekanta, kunder och leverantörer och inte minst samarbetspartners och uppdragsgivare, i olika sammanhang. Alla lika viktiga och mig kära, ingen nämnd och ingen glömd.

Under hösten kulminerade sedan ett av de längre och större uppdrag jag haft de senaste 18 månaderna genom driftsättning av ett första av flera i rad kommande Migrationsbenden, där jag varit projektledare och sedan även fungerat som platschef tills vidare, ett mkt intressant och utmanande uppdrag till en start, som sedan kom att förändra hela min egen personliga uppfattning om vad det är för sorts människor som kommer som asylsökande hit till oss i Sverige. Det är helt VANLIGA människor, männsikor såsom jag själv. DET ÄR INGEN SKILLNAD, mer än att deras erfarenheter och upplevelser skiljer sig markant från mina, och säkert även från de flesta av de som läser detta inlägg.

Det kommer både rika och fattiga, från alla olika samhällsskikt, ofta ledsna för vad de gått igenom och kanske lämnat, rädda för situationen, oroade för framtiden. Oftast är alla väldigt trötta och slitna när de väl kommer till boendet. Månader på flykt gör dom mer eller mindre passiva de första dygnen eller veckorna, innan de under några månader återhämtar sig för att skapa en ny vardag, och som sedan efter ca 4 månader övergått i slentrian och tristess, med väntan på ett asyl-besked från migrationsverket som största hopp, men samtidigt som största rädsla.
Jag har lärt mig mkt och blivit enormt ödmjuk inför dessa människor och deras resa.

För min del kommer detta uppdrag att bli en stor del av min affärsverksamhet för en lång och överskådlig tid framåt, då min uppdragsgivare verkar nöjd över prestationer så här långt och löpande ökar omfånget på sin business. Jag har nog iomd säkerställt ytterligare ett eller ett antal års fortsatt verksamhet för MST Consulting.

Firandet fortsatte så sent som igår på Julklappar till de som varit viktigt för utveckling och drift av MST Consulting de senaste 10 åren. En uppsättning fina Champagne-glas med liten och diskret blästad minneslogga, en på många håll uppskattad klapp att avnjuta många goda bubbel i, för lång tid framöver.
Jag hoppas få dela och använda dessa under många och även för andra firanden, många ggr under lång tid framåt, med alla de som nu fått denna gåva av mig och min 20-åriga firma.

Jag vill nu på detta enkla sätt önska Er alla en god fortsättning och jag hoppas på många, långa och givande möten, i privata eller verksamhetsrelaterade situationer, med Er.

For those about to rock, we salute You!

Mvh Magnus Strid//MST Consulting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.