tisdag 30 augusti 2011

Facebook, ett fenomen - Bra eller dåligt!?

Jag vet faktiskt inte vad jag egentligen tycker om Facebook, men en sak är säkert - Det är verkligen inne och mängder av nya användare ansluter hela tiden och har definitivt förstått styrkan i internet på allvar nu. Aven andra liknande verktyg/"samlingsplatser" har liknande framgång samtidigt. Jag tycker detta är helt fantastiskt!

Dessvärre sätter sig många numera hellre framför datorn än att hälsa på varandra, och business görs knappt med personliga, fysiska möten och resonemang längre, det som kanske tidigare varit halva (eller i vissa fall hela) nöjet med att arbeta med människor. Nu behöver vi bara logga in och chatta med alla och så många som möjligt på en och samma gång. Detta tycker jag är hemskt!

Jag använder själv internet mycket och även sociala medier, i en viss mån, i min egen verksamhet men kommer ALDRIG att tycka att det är lika trevligt som det var innan fenomenet tog fart, dock mycket effektivt!

Så gilla eller inte gilla, det är frågan ;)

Inga kommentarer: