lördag 28 februari 2009

Effektiv försäljning

Idag ville jag berätta om att jag de sista dygnen suttit och förberett en utbildning för en samling duktiga säljare. Jag har uppdraget att göra deras arbetsinsatser mera effektiva. Det ska bli kul. Vilken utmaning!

Genom att tänka på en del både små och stora saker, både innan och vid själva försäljningstillfället, så kan man få ett större antalet möten att verkligen resultera i försäljning, större volym och även ge bättre förrutsättningar för en senare merförsäljning.

Några av ledorden är; sunt förnuft, hel ren och funktionsduglig, och kunskap. Det är alltså inget trolleri, utan oftast små justeringar i ett redan fungerande system. För att effektivisera är det lättare för någon "utifrån" att se vilka detaljer som ska justeras. Denne någon är jag i detta fall.

Jag ska nu börja med förberedelserna i konferensrummet, och visa hur jag vill att en sälj-mötesplast ska vara, för att bli så effektiv som möjligt. Vi syns och hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.