måndag 27 februari 2017

Effektiv inledning av året

Som jag anade, eller faktiskt visste till följd av det egna ökade engagemanget för att förändra en del vitala yrkesmässiga förutsättningar detta år, så har året nu börjat minst sagt intressant och intensivt, för att inte säga effektivt. Då det en tid för mig varit känt att ett av de uppdragen jag haft som huvudspår i några år nu till stor del skulle avta och möjligen helt avslutas under första halvan av 2017, så är det ju inte annat än klokt och en överlevnadsinstinkt att hitta nått att ersätta detta uppdrag med.

Jag har därför på sätt och vis "skjutit hagel" och letat brett för att fylla arbetsdagarna framöver. Bl a har jag sedan i höstas planerat och nu tagit riktig action i en återstart av en egen tidigare mkt bra business som legat i träda i ca 3 år. Det är långt kvar innan den är uppe och rullar på bra igen, men det har varit en mkt givande inledning på året.

Jag har nu i dagarna även påbörjat ett hårt arbete med att skapa långsiktiga och med lite tur nästan helt passiva inkomster genom att, äntligen efter flera års förhandlande och många timmars samtal och möten, få till stånd ett helt unikt avtal för en ny fantastisk byggteknik med patent på olika konstruktioner och material. Detta sitter som handen i handsken nu när det ska byggas hundra tusentals nya bostäder i Sverige de närmsta åren. Men vi vet ju alla att det inte gör sig själv, och att nytt inte alltid är helt enkelt att arbeta in, framför allt i stora och tröga redan ekonomiskt säkrade organisationer och företag. Så, än en gång bara att kavla upp ärmarna alltså...

Som om inte detta var nog, så har jag i drygt ett års tid, diskuterat och förhandlat om att få möjlighet att göra nått ytterligare inom fintech-området (finansteknik) Crypto Currencies med Blockchain-tecknologi i spetsen. Efter att ha läst på och självutbildat mig i ämnet i snart två år och även deltagit i några världsompännande konferenser i ämnet blir det nu skarpt läge. From 1/3 har jag landat ett större uppdrag att skapa en kompletterande service till befintliga verksamheter inom detta område. Mer kan jag inte säga om det nu.

Jag slipper ha tråkigt de närmsta åren och återigen är det bekräftat, att "En drake lättast lyfter i motvind"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.